Soha nem volt ekkora zaj a zeneipari szereplők körül. Az online algoritmusok, a hazai közönség anyagi korlátai, az egyre növekvő számú izgalmas szereplő a zenei palettán, mind-mind az ellen dolgozik, hogy valaki kitűnhessen. A tehetség és a jó zene már nem elég, az új alap pedig a jelenlét és a láthatóság lett – a social médiában, klipekben, koncertfilmen, dokumentumfilmekben, élőben a koncerteken és live streamen. Mit keres ma a közönség? Miért nem elég a dal? Melyik audiovizuális tartalom milyen célt szolgál az előadó életében? És miért fontos, hogy így is jelen legyen?

A Sávlekötő by Lil Frakk csatornán a Kráss Kontent csapata többféle tartalmat próbált ki az elmúlt években – volt a klasszikus (stúdiós, játékos interjú befutott artistokkal), a Camp (alternatív tehetstégkutató feltörekvőkkel, élő fellépéssel közönség előtt + élő adásban) és a legújabb a Backstage sorozat (terepen, backstagekben dokumentarista, befutott artistokkal). Short és long form tartalmakat készítenek és publikálnak zenei témában, feltörekvő vagy befutott artistokról, producerekről, egyéb zenei szereplőkről. Sőt, a Hungária zenekarnak dokumentumfilmet is készítettek korszakzáró Puskás Arénás koncertjükre. A Sávlekötő Camp döntőjére 1200-an látogattak el a Budapest Parkba, de LIVE stream formájában háromszor annyian követték őket egyidejűleg (azóta közel 80k-t fut ez a tartalom a YouTube-on). Ami egy újabb kiaknázatlan terep lehet a zeneipar számára…

Tapasztalják, mi működik a nézőknél, és rálátnak arra is, mennyi tudatos energia és munka van a láthatóság mögött. A zene ma már vizuális termék: nemcsak a dal számít, hanem az is, hogyan és mikor jelenik meg az előadó a közönség előtt. Miért fontos a jelenlét, hogyan tud egy előadó láthatóvá válni az audiovizuális térben, és mit tanulhat ebből a szakma?